Over Royal Care

Royal Care is sinds 2002 de zorgaanbieder van Nederland. Wij worden gekenmerkt als een kleinschalige, klantgerichte en flexibele Wlz- erkende organisatie waar u terecht kunt voor zowel particuliere als collectieve zorg. Met trainingen en opleidingen zorgen wij ervoor dat onze zorgprofessionals op de hoogte blijven van de ontwikkelingen in de zorg, zodat het niveau behouden blijft.

Kwaliteit en tevredenheid voorop

Wij stellen het zorgpakket samen op basis van de zorgwensen en behoeften van de cliënt. De persoonlijke betrokkenheid van onze medewerkers zorgt ervoor dat wij op de hoogte blijven van eventuele veranderingen in behoeften. Dankzij deze aanpak hebben veel zorgvragers een fijne relatie met de zorgverlener. De tevredenheid onder de nabestaande van onze cliënten over specifiek de palliatieve zorg is dan ook groot. De zorg aan de cliënt wordt beoordeeld met een gemiddelde van een 8,8. Daarnaast geeft een ruime meerderheid van de nabestaanden aan Royal Care in hun omgeving aan te bevelen.

Benieuwd naar hoe wij worden beoordeeld op deskundigheid, zorg voor psychosociaal en communicatie? U leest het in onze rapportage 2015 palliatieve zorg en het recent verschenen deelrapport Palliatieve zorg mei 2016.

De klanttevredenheid over de overige zorgdiensten kunt u lezen in het rapport: klanttevredenheidsrapport 2016.

Kwaliteit van zorg

Royal Care levert zorg op maat. We voldoen aan de hoogste kwaliteitseisen, zijn HKZ-gecertificeerd en hechten veel waarde aan de privacy van onze cliënten. Indien er klachten zijn, worden deze met aandacht behandeld. Via de branchevereniging BTN is Royal Care aangesloten bij de Stichting Zorggeschil. Voor zowel de privacy als klachtenafhandeling zijn voorwaarden opgesteld. Deze voorwaarden kunt u nalezen in de volgende reglementen: het privacyreglement en het interne klachtenreglement (-formulier.)

Samenwerking met mantelzorgers

De aanpak van de mantelzorger kan verschillen met de wensen van de zorgvrager. Wij vinden het belangrijk dat aan beide gehoor wordt gegeven. Door nauw in contact te blijven met de mantelzorger willen wij onenigheid voorkomen. Met het thuiszorgconcept ‘zelf doen wat je zelf kan’ wordt goedbedoelde overbelasting voorkomen. Voor meer informatie over dit thuiszorgconcept opent u de bijlage: ‘Mantelzorg; zorg door familie en vrienden’